تبلیغات
مطالب متنوع از همه جا - مطالب شهریور 1394

درباره سایت

در این وب سعی شده مطالب متنوع در موضوعات مذهبی و.. گرداوری شود .
با تشکر

آدرس وب خودتان :

www.jalalsa.ir

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

پنج چیز در پنج چیز وجود دارد .


  كاشف الأستار- ترجمه جامع الأخبار ؛ ص206



 روایت شده از پیغمبر (ص) كه او گفت فرمود خداى تعالى كه من گذاشتم پنج چیز را در پنج چیز مردمان مى‏طلبند در پنج چیز دیگر پس نمیابند او را

   بدرستى كه من گذاشتم عزت را در طاعت خود مردمان طلب میكنند از درهاى پادشاهان پس نمیابند آن را
و بدرستى كه من گذاشتم علم‏ و حكمت را در گرسنگى‏ و مردمان طلب میكنند در سیرى پس نمیابند آن را
و من گذاشتم راحت را در بهشت و مردمان طلب میكنند در دنیا پس نمیابند آن را
و من گذاشته‏ام توانگرى را در قناعت و مردمان طلب میكنند در مال پس نمیابند آن را
و من گذاشته‏ام رضاء خود را در خلاف خواهش و مردمان طلب میكنند آن را در خواهش پس نمیابند آن را

فرمود صلّى اللَّه علیه و آله كه بار خدایا هر كه دوست دارد مرا پس روزى ده او را بقدر آنكه بس باشد او را
 هر كه دشمن دارد مرا پس بسیار گردان مال او را و فرزندان او را


شعیری، محمد بن محمد، كاشف الأستار- ترجمه جامع الأخبار - تهران، چاپ: اول، 1388 ق.

نیکی به پدر و مادر (کیمیای موفقیت )

در این فایل صوتی که برای شما تهیه کرده ام به اهمیت نیکی به پدر و مادر توصیه شده است و مخصوصا به  مادر .
اگر کسی به پدر و مادر خود نیکی بکند و پدر و مادر از ان ها راضی باشند  دست به خاک بزند طلا می شود و ممکن است  که در زمان حیات پدر و مادر  از ان ها راضی باشند اما بعد از مردن از ان ها راضی نباشند چرا که یادی از ان ها نکرده اند .


برای دانلود بر روی این لینک کلیک کنید .
حتما حتما  دانلود کنید فایل زیبایی است


التماس دعا

آرزوی دوری


 
رَبّ‏ِ فَلَا تَجْعَلْنىِ فىِ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ
 ایه شماره 94  از سوره مبارکه مومنون

«پروردگار من! مرا (در این عذابها) با گروه ستمگران قرار مده!»
1-حضور در میان ظالمان، خطر گرفتارى به عذاب‏هاى الهى را در پى دارد. «فى القوم الظالمین»





 على علیه السّلام می فرمود: ستمكار و آنكه او را یارى كند و آنكه راضى بر آن ستم باشد هر سه با هم شریكند.

ابن بابویه، محمد بن على، الخصال / ترجمه فهرى - تهران، چاپ: اول، بى تا.
ص121


منبع:http://www.naab.mihanblog.com

روز دحو الارض

 روز بیست و پنجم ذى القعده، روزى است كه نخستین خشكى ها (خانه کعبه )از زیر آب سربرآورد، و سپس گسترش یافت. براى این روز اعمالى نقل شده است:
الف) در روایتى از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده است: اوّل رحمتى كه از آسمان به زمین نازل شد، روز بیست و پنجم ذى القعده بود; بنابراین اگر كسى آن روز را روزه بگیرد، و آن شب را به عبادت بپردازد، پاداش عبادت یكصد سال را دارد.
همچنین فرمود: در آن روز، اگر گروهى به ذكر خدا بپردازند، خداوند حاجتشان را پیش از آن كه متفرّق شوند برآورده سازد; خداوند در این روز هزار هزار رحمت نازل مى كند كه قسمتى از آن شامل كسانى است كه جمع گردند و به ذكر خدا بپردازند و روزش را روزه بدارند و شبش را عبادت كنند.(5)
ب) مستحب است در آغاز روز (هنگامى كه آفتاب كمى بلند شود) دو ركعت نماز بجا آورد و در هر ركعت، بعد از سوره حمد پنج مرتبه سوره والشمس را بخواند و پس از سلام نماز، این دعا را بخواند:

لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ، یا مُقیلَ الْعَثَراتِ، اَقِلْنى عَثْرَتى،

جنبش و نیرویى نیست جز به خداى والاى بزرگ اى نادیده گیر لغزشها، نادیده گیر لغزشم را

یا مُجیبَ الدَّعَواتِ، اَجِبْ دَعْوَتى، یا سامِعَ الاَْصْواتِ، اِسْمَعْ صَوْتى،

اى اجابت كننده دعاها اجابت كن دعایم را اى شنواى صداها بشنو صدایم را

وَارْحَمْنى وَتَجاوَزْ عَنْ سَیِّئاتى وَما عِنْدى، یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ.(6)
و به من رحم كن و از گناهانم و آنچه بدى دارم درگذر اى صاحب جلالت و بزرگوارى.

ج) «شیخ طوسى» فرمود: مستحب است در این روز، این دعا را بخواند:
اَللّـهُمَّ داحِىَ الْكَعْبَةِ، وَفـالِقَ الْحَـبَّةِ، وَصارِفَ اللَّزْبَةِ، وَكاشِفَ كُـلِّ
خدایا اى گسترنده خانه كعبه و شكافنده دانه و برطرف كننده سختى و گشاینده هر
كُـرْبَـة، اَسْئَلُكَ فى هذَا الْیَوْمِ مِنْ اَیّامِكَ الَّتى اَعْظَمْتَ حَقَّها، وَاَقْدَمْتَ
غم و گرفتارى از تو خواهم در این روز از روزهایت كه بزرگ گرداندى حقش را و در سبقت
سَبْقَها، وَجَعَلْتَها عِنْدَ الْمُؤْمِنینَ وَدیعَةً، وَ اِلَیْكَ ذَریعَةً، وَ بِرَحْمَتِكَ
پیشش انداختى و در نزد مؤمنین آن را به ودیعت نهادى و آن را وسیله اى براى آمدن به پیشگاهت و رسیدن برحمت
الْوَسیعَةِ، اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد عَبْدِكَ الْمُنْتَجَبِ، فِى الْمیثاقِ الْقَریبِ
وسیعت قراردادى كه درود فرستى بر محمّد بنده برگزیده ات در روز میثاق نزدیك كه
یَوْمَ التَّلاقِ، فاتِقِ كُلِّ رَتْق، وَداع اِلى كُلِّ حَقٍّ، وَعَلى اَهْلِ بَیْتِهِ الاَْطْهارِ
روز دیدار و ملاقات است آن بزرگوارى كه هر در بسته اى را گشود و به هر حقى دعوت فرمود و بر خاندان پاكیزه
الْهُداةِ الْمَنارِ، دَعائِمِ الْجَبّارِ، وَوُلاةِ الْجَنَّةِ وَالنّارِ، وَاَعْطِنا فى یَوْمِنا هذا
و راهنمایان روشنى بخش و پایه هاى دین خدا و زمامداران كار بهشت و دوزخند و عطا كن به ما در این روز
مِنْ عَطآئِكَ الْمَخْزُونِ، غَیْرَ مَقْطوُع وَلا مَمْنوُن، تَجْمَعُ لَنا بِهِ التَّوْبَةَ،
از عطاى موجود در خزینه ات كه نه پایان دارد و نه منّتى در آن است گردآورى بدان براى ما توبه
وَحُسْنَ الاَْوْبَةِ، یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَاَكْرَمَ مَرْجُوٍّ، یا كَفِىُّ یا وَفِىُّ، یا مَنْ لُطْفُهُ
و بازگشت خوبى را بسوى خودت اى بهترین خوانده شدگان و بزرگوارترین مایه امید اى كفایت كننده اى وفادار اى كه لطفش در
خَفِىٌّ، اُلْطُفْ لى بِلُطْفِكَ، وَاَسْعِدْنى بِعَفْوِكَ، وَاَیِّدْنى بِنَصْرِكَ، وَلا تُنْسِنى
نهان و خفاست بلطف خویش بر من لطف فرما و به عفوت سعادتمندم كن و به یاریت كمكم ده و از یاد
كَریمَ ذِكْرِكَ، بِوُلاةِ اَمْرِكَ، وَحَفَظَةِ سِرِّكَ، وَ احْفَظْنى مِنْ شَوائِبِ الدَّهْرِ،
كریمانه ات فراموشم مكن به حق زمامداران كار خود و نگهبانان رازت و نگاهم دار از آلودگیهاى روزگار
اِلى یَوْمِ الْحَشْرِ وَالنَّشْرِ، وَاَشْهِدْنى اَوْلِیآئَكَ عِنْدَ خُرُوجِ نَفْسى، وَحُلُولِ
تا روز حشر و برانگیخته شدن و گواه گیر برایم دوستانت را هنگام جان دادنم و سرازیر
رَمْسى، وَانْقِطاعِ عَمَلى، وَانْقِضآءِ اَجَلى، اَللّهُمَّ وَاذْكُرْنى عَلى طُولِ
شدنم در قبر و به پایان رسیدن كردارم و بسر آمدن عمرم خدایا یادم كن در دوران دراز
الْبِلى، اِذا حَلَلْتُ بَیْنَ اَطْباقِ الثَّرى، وَنَسِیَنِى النّاسُونَ مِنَ الْوَرى،
پوسیده شدنم در آن هنگام كه میان توده هاى خاك وارد شوم و مردم فراموشكار یكسره فراموشم كرده اند
وَاَحْلِلْنى دارَ الْمُقامَةِ، وَ بَوِّئْنى مَنْزِلَ الْكَرامَةِ، وَاجْعَلْنى مِنْ مُرافِقى
و در خانه ماندنى (بهشت) فرودم آر و در منزل كرامت جایم ده و از رفقاى دوستانت و
اَوْلِیآئِكَ، وَاَهْلِ اجْتِبآئِكَ وَأصْفِیائِكَ، وَبارِكْ لى فى لِقآئِكَ، وَارْزُقْنى
برگزیدگان و مخصوصانت قرارم ده و دیدارت را بر من مبارك گردان و حسن عمل روزیم كن
حُسْنَ الْعَمَلِ قَبْلَ حُلُولِ الاَْجَلِ، بَریئاً مِنَ الزَّلَلِ وَسُوءِ الْخَطَلِ، اَللّـهُمَّ وَ
پیش از آن كه عمرم بسر رسد در حالى كه پاك از لغزش و بد كردارى باشم خدایا
اَوْرِدْنى حَوْضَ نَبِیِّكَ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ، وَاسْقِنى مِنْهُ
مرا به حوض پیامبرت محمّد درود خدا بر او و خاندانش باد (یعنى حوض كوثر) واردم كن و بنوشان مرا از آن
مَشْرَباً رَوِیّاً سآئِغاً هَنیئاً، لا اَظْمَأُ بَعْدَهُ، وَلا اُحَلاَُّ وِرْدَهُ، وَ لا عَنْهُ اُذادُ،
حوض نوشاندنى سیراب كننده و روان و گوارا كه دیگر تشنه نشوم و از ورود بدان جلوگیریم نكنند و بازم ندارند
وَاجْعَلْهُ لى خَیْرَ زاد، وَ اَوْفى میعاد، یَوْمَ یَقُومُ الاَْشْهادُ، اَللّهُمَّ وَالْعَنْ
و آن را برایم بهترین توشه راه و كاملترین وعده گاه در روز به پا خواستن گواهان قرار ده خدایا دور ساز
جَبابِرَةَ الاَْوَّلینَ وَالاْخِرینَ، وَبِحُقُوقِ اَوْلِیآئِكَ الْمُسْتَاْثِرینَ، اَللّـهُمَّ
از رحمتت سركشان اوّلین و آخرین را و آنان كه به حقوق دوستان برگزیده ات تجاوز و تعدّى كردند خدایا
وَاقْصِمْ دَعآئِمَهُمْ، وَاَهْلِكْ اَشْیاعَهُمْ وَ عامِلَهُمْ، وَ عَجِّلْ مَهالِكَهُمْ،
پایه هاى حكومتشان را در هم شكن و پیروان و عمالشان را نابود گردان و به هلاكتشان تعجیل كن
وَاسْلُبْهُمْ مَمالِكَهُمْ، وَضَیِّقْ عَلَیْهِمْ مَسالِكَهُمْ، وَالْعَنْ مُساهِمَهُمْ
و مملكتهاشان را از ایشان بگیر و راهها را بر ایشان تنگ فرما و آنان كه با ایشان سهیم
وَمُشارِكَهُمْ، اَللّـهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَ اَوْلِیآئِكَ، وَارْدُدْ عَلَیْهِمْ مَظالِمَهُمْ،
و شریك هستند نیز از رحمتت دور كن خدایا شتاب كن در فرج دوستانت و حقوق از دست رفته شان را به آنها باز گردان
وَاَظْهِرْ بِالْحَقِّ قآئِمَهُمْ، وَاجْعَلْهُ لِدینِكَ مُنْتَصِراً، وَبِاَمْرِكَ فى اَعْدآئِكَ
و قائمشان را به حق ظاهر گردان و یارى ستاننده دینت و فرمانرواى در میان دشمنانت قرارش ده
مُؤْتَمِراً، اَللّـهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلائِكَةِ النَّصْرِ، وَبِما اَلْقَیْتَ اِلَیْهِ مِنَ الاَْمْرِ فى لَیْلَةِ
خدایا فرشتگان یارى دهنده را گرداگردش قرار ده و بدان دستورى كه در شب قدر بر او فرستى وى را
الْقَدْرِ، مُنْتَقِماً لَكَ حَتّى تَرْضى، وَیَعُودَ دینُكَ بِهِ وَعَلى یَدَیْهِ جَدیداً
انتقام كشَنده براى خودت قرار ده بدان حد كه تو خشنود گردى و دین تو به وسیله او و بدست او بصورت نو و تازه اى
غَضّاً، وَیَمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضاً، وَیَرْفِضَ الْباطِلَ رَفْضاً، اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ
درآید و حق كاملاً خالص گردد و باطل یكسره از بین برود خدایا درود فرست بر او و
وَعَلى جَمیعِ آبائِهِ، وَاجْعَلْنا مِنْ صَحْبِهِ وَاُسْرَتِهِ، وَابْعَثْنا فى كَرَّتِهِ، حَتّى
بر همه پدرانش و قرار ده ما را از اصحاب و نزدیكانش و در زمان رجعت او ما را برانگیز تا
نَكُونَ فى زَمانِهِ مِنْ اَعْوانِهِ، اَللّهُمَّ اَدْرِكْ بِنا قِیامَهُ، وَاَشْهِدْنا اَیّامَهُ، وَصَلِّ
ما در زمان او جزء یارانش باشیم خدایا توفیق درك زمان قیام او را نصیب ما گردان و در روزگار ظهورش ما را حاضر كن و درود فرست
عَلَیْهِ، وَعَلَیْهِ السَّلامُ، وَارْدُدْ اِلَیْنا سَلامَهُ، وَرَحْمَـةُ اللهِ وَبَرَكـاتُهُ.(7)
بر او و سلام او را بسوى ما بازگردان و سلام و تحیت و رحمت خدا و بركاتش بر او باد.

حکایت تجزیه و ترکیب

روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟!!!....

بهلول گفت: نگاه کن! من مقداری آب به صورت تو می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! بهلول گفت: حال مقداری خاک نرم بر گونه ات می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! سپس بهلول خاک و آب را با هم مخلوط کرد و گلوله ای گلی ساخت و آن را محکم بر پیشانی مرد زد!

مرد فریادی کشید و گفت: سرم شکست! بهلول با تعجب گفت: چرا؟ من که کاری نکردم! این گلوله همان مخلوط آب و خاک است و تو نباید احساس درد کنی، اما من سرت را شکستم تا تو دیگر جرات نکنی احکام خدا را بشکنی!!

.

لعنت کردن یا ......

حضرت امام باقر علیه السلام می‌فرماید: "کسی که چیزی را لعنت می‌کند اگر آن شی مستحق نباشد لعنت به خود گوینده بر می ‌گردد. پس از لعن مومن بپرهیزید تا مبادا خود گرفتار شوید." ( میزان الحکمة‌، محمدمحمدی ری شهری‌، ج 5، ص 616)

افضل ترین دین

از حضرت علی در کتاب غرور الحکم و درر الکلم نقل شده است :

إنّ أفضل الدّین‏ الحبّ‏ فى اللّه‏ و البغض‏ فى اللّه و الأخذ فى اللّه و العطاء فى اللّه سبحانه.

افضلترین  دین , دوست داشتن برای خدا و (دشمن داشتن در دل) برای خداست و گرفتن در راه خدا و بخشیدن راه خداست .

غرر الحكم و درر الكلم / 231 / 164 .....  ص : 231